Reaktor

Mennyit költök egy héten Budapesten?

istockphoto-1179046996-612x612.jpeg

Ki ne szeretné tudatosabban kezelni bevételeit? Én minden hónap elején elhatározom, hogy na most majd felírom az összes költségem és kiszabom mire mennyit szabad költenem, hogy többet tudjak megtakarítani és ne szórjam el a pénzt felesleges dolgokra. Spoiler alert: ezt eddig még egyszer sem sikerült tökéletesen végrehajtani, a hónap közepe környékén elfogy a lendület. Most részletes lebontásban mutatom be egy átlagos nyári hetemet, azaz mennyit költ nagyjából egy huszonéves lány a fővárosban?

Egy korábbi cikkemben már írtam a budapesti élet költségeiről, azonban számomra is új lesz ez a felosztás, hiszen hetekre lebontva még sosem vizsgáltam a költéseimet. A legnagyobb kiadást természetesen a lakhatási költségek jelentik, tehát nem véletlenül gördül le az a hatalmas könnycsepp minden hónap elején a szememből. :)

Az itt töltött 8 évem során laktam mindenféle helyeken: koli szobában, ismerős kanapéján, a 8.kerület késdobálós részein, azonban most egy igazán szép, tágas (covid miatt áron alul kiadott) belvárosi lakásban éldegélek egyedül, amire mindennel együtt heti 33.750 forintot fizetek. Nem kevés, de jelenlegi élethelyzetemben tökéletes. Mindig is szerettem volna kipróbálni milyen egyedül élni - már amennyire az anyagi helyzet engedi - így a csökkentett lakbéreknek hála most megléphettem ezt a nagy döntést. 

A lakhatás után a második legnagyobb költségem mindig az étkezés. Valamilyen oknál fogva iszonyú mennyiségű pénzt tudok elszórni kajára, ami bizonyos szinten érthető, a másik oldalról viszont hatalmas baromság. Végülis azért készül ez a cikk, hogy tanuljak a hibákból, szóval térjünk erre vissza pár hét múlva. A múlt hetemet végigkövetve összesen 11780 forintot költöttem bevásárlásra. Ez az összeg mindig változik, nagyban függ attól, hogy hányszor eszem otthon, illetve meglátogatnak-e anyukámék egy nagy adag házi koszttal. Kifogytam a mosószerből és kellett még egy két dolog a háztartásba, így a heti drogériás kör 6510 forintnál állt meg. Összeadódnak azért a dolgok... 

inline_image_preview.jpeg

A BKK bérlet heti lebontásban kb 900 forint, illetve a heti 1000 forintos Netflix előfizetést is csapjuk hozzá a teljesség kedvéért. Ezzel le is zárult a "kötelező kör", ezekre nagyjából minden héten kell költenem. Így tehát a lakhatás (mindennel együtt), közlekedés, étkezés, háztartás, és az előfizetésekkel együtt heti 53940 forintnál járunk. Itt meg is lehetne állni, és természetesen ennél lehetne sokkal kevesebbet és többet is költeni, azonban ezt így is egy elég magas összegnek gondolom. 

Meg lehetne állni, de persze nem állunk meg, hiszen sajnos nem ennyire jók az önfegyelmező készségeim. Mozi 3290 forint, új sportcipő 15000, strandbelépő 3000, lángos 600, limonádé 590, fagyi 450, koktélok 3400. Te jó ég. Néha olyan természetesen költünk dolgokra, és ha nem adjuk össze akkor talán fel se tűnik. "Hiszen én nem is költök semmire". Aha. 

Nyilvánvalóan a cipő például egyszeri költség, de elköltöttem, így ott a listán. Az utolsó tétel, a legrosszabb: a Netpincér. Kétszer is rendeltem vacsorát a héten (akkor minek ennyi mindent venni a Sparban amúgy?!) ami összesen 6380 forint volt. Így tehát a teljes heti költésem - dobpergés - : 86650 forint. Bizony. A cipő nélkül 71 000, de akkor is! Ajánlom mindenkinek, hogy egyszer adja össze a heti költéseket a teljesség igényével. Garantált sokk.

Összességében érdekes volt ez a kísérlet, szerintem fogok még csinálni ilyet a jövőben. Változtatni főleg az étkezés terén lehetne, hiszen sokszor túlvásárolom magam a boltban, de a hét vége felé elfogy a lendület és szívesebben rendelnék a hűtő kifosztása helyett. Az apróbb költségeket nem bánom, egy strandolós, bulizós nap mindig belefér. Ki tudnám ezeket hagyni a büdzséből, de akkor meg kimarad a móka is. Több lett a költség mint gondoltam volna, úgyhogy ezen a héten próbálok átgondoltabban költeni. Jövő héten kiderül hogy sikerült a küldetés.

süti beállítások módosítása