Reaktor

48 óra okostelefon nélkül - sikerült?

Manapság rengeteget használjuk okostelefonjainkat, és olyannyira magától értetődőnek tekintjük ezt, hogy sokszor fel se merül bennünk, hogy a függőivé váltunk. És ha mégis? Hol húzódik a határ egészséges és függő között? El tudunk-e egyáltalán szakadni okostelefonunktól?

Nem tartom magam telefonfüggőnek, de biztos ami biztos, teszteltem magam: péntek reggel 7 órától vasárnap reggel 7-ig letettem az éjjeliszekrényemre az okostelefonom, és csak abban az esetben vettem a kezembe, ha valaki hagyományos telefonon hívott. Ez mindösszesen egyszer történt meg a 48 óra alatt.

A kísérlet élvégzésére egy olyan hétvégét választottam, amit a nyaralóban töltök, ami egy nehezítés, hiszen otthon könnyebb lenne alternatív elfoglaltságot keresni.

Tapasztalatok

Saját magam is meglepődve tapasztaltam, hogy

ki lehet bírni okostelefon nélkül a 48 órát.

Kiderült, hogy ha valaki sürgős ügyben keres, az úgyis fel fog hívni telefonon, mihelyt észleli, hogy nem kap választ Messengeren.

Senki nem sértődött meg azon, hogy nem válaszoltam neki azonnal.

A napi teendők elvégzése gördülékenyebben ment, mert nem kellett egy-egy Messenger üzenet miatt félbeszakítanom amit éppen csinálok.

A könyvet, amit már egy hete olvasok (eddig csak 20-30 oldalt olvastam el esténként) most sikerült 1 este alatt befejezni.

2 nap,0 perc telefon ,494 oldal olvasmány

Vasárnap 7 órakor, a 48 óra letelte után megnéztem, hogy kik írtak nekem Messengeren vagy kik jelöltek meg egy posztban: az eredmény 17 Messenger üzenet és 1 Facebook posztban megjelölés. 1 óra alatt sikerült mindenkinek válaszolnom, illetve reagálnom.

Elgondolkodtató, hogy ha mindenkinek azonnal válaszoltam volna, csak 5 percre megszakítva amit éppen csinálok, az is mindössze 1 órába telt volna a 2 nap alatt?

Az okostelefon-használat teljesen normális és alapvető dolog. Jelentősen megkönnyíti a mindennapjainkat, de fontos hogy ne alakuljon ki függőség. Nagyon nem mindegy, hogy mennyi időnk megy el vele. Mindenképpen érdemes legalább egyszer tesztelni, hogy mennyi időt bírunk ki nélküle, ugyanis ezáltal is jobban megismerjük önmagunkat.

Szerzőinknek adtunk egy kihívást: szembesüljenek az okostelefon + internet + azonnali jutalmazásra kifejlesztett platformok jelentette függőségükkel. 48 órán keresztül minden, ami internet, tilos.

Kipróbáltad? Írj nekünk! szerkesztoseg@reakt.hu

süti beállítások módosítása