Reaktor

A MÁV csodái - egy út Sopronból Pestre

7b5bfda9641a8c7b2578285675926a56_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

Vasárnap két tehervonat ütközött egymással, ezért Herceghalom és Biatorbágy között nem közlekednek a vonatok. Ez sajnos egy olyan hír, amivel túl gyakran találkozunk és ami megkeseríti az utasok életét. De pontosan hogyan is nehezíti ez meg több ezer ember életét? 

20210713kisiklott-tehervonat-rakospalota.jpg(kép forrása: origo.hu)

18:05

Az emberek kiérnek a soproni vasútállomásra, hogy Pestre induljanak a 18:21-kor induló IC-vel, amire már előzetesen megvették a (nem olcsó) jegyet, pótjegyet és helyjegyet. A vasútállomáson elsőre semmi szokatlant nem lehet tapasztalni, a kiírás szerint is pontosan indul a vonat, késés, átszállás nem várható.

18:10

A peronra kiérve azonban rögtön látszik, hogy az IC helyett egy személyvonat áll ott, ami ráadásul a vonatra írt információk alapján csak Győrig közlekedik. Mindenki keresi az illetékeseket, hogy mi történt és mire kell számítani. 

18:18

Néhány perc keresgélés után egy kikészült kalauz annyit tud mondani, hogy baleset történt, ez a szerelvény Győrig közlekedik, utána biztosan át kell szállni, ennél többet ő sem tud. 

18:21 

A vonat legalább pontosan indul…

18:45

Érkezik (egy új, de nem kevésbé kikészült) kalauz, ellenőrzi a jegyeket. Ismét felteszik neki a kérdést, hogyan lehet eljutni Budapestre. Ő is csak annyit tud, hogy Győrben le kell szállni, bármire át lehet szállni, ami Pest felé megy.

19:21

A vonat pontosan fut be Győrbe, ahol minden utas rohan megnézni az 'induló' táblát, mire is lehetne átszállni. A kb. 40 éves kijelzőn kb. 12 másodpercenként pörgetik újra a listát, így 100-200 ember feje felett egy kész kihívás kitalálni, milyen vonattal, mikor és melyik vágányról kell továbbutazni. Amikor végül megáll a kijelző, a tömeg elindul a 4. vágány felé, ahonnan személyvonat indul Budapest irányába. 1. átszállás.

20141124mav-mem7.jpg(kép forrása: origo.hu)

19:40

A személyvonat ugyan teljesen tele van, de csupán 2 perc késéssel sikerült elindulni. Minden állomáson szállnak fel utasok, így néhány megálló után heringszerű állapotok kezdenek eluralkodni a vonaton. A tömegben araszolva a kalauz mantraként mondogatja, hogy Herceghalom és Biatorbágy között busszal kell utazni. Ennél több információt azonban most sem sikerül kideríteni. 

21:05

Cirka 15 perces késéssel fut be a vonat Herceghalomra. Mindenki próbál levegőhöz és információhoz jutni, de az állomáson egyikből sincsen túl sok. A tömeg elindul kifelé, ahol mindenki konstatálja, hogy kétszer annyi ember van, mint busz. A buszra felszállva mindenki újraértelmezi a tömeg fogalmát. 2. átszállás. 

21:25

A buszút során az utasok naivan abban reménykedtek, hogy a busz eldöcög velük Budapestig, hiszen csak 20 km-t kellett volna pluszban megtenni. Jött is a nagy meglepetés, amikor a busz megállt Biatorbágyon és nem ment tovább. A vasútállomásra megérkező tömegre egy újabb arculcsapás várt, amikor látták, hogy egyetlenegy vonat fog érkezni 50 perc múlva, ami Budapestig viszi őket. Természetesen itt sem sikerült előzetes szóbeli tájékoztatást adni. 

21:35

Több száz utas várakozik a vonatra, a peronon nem fér el több ember, rengetegen a lépcsőkön és az aluljáróban várakoznak. 

21:50

A nem éppen nyári melegben az utasok nagyban keresik azokat a bajtársaikat, akik hajlandóak lennének velük egy taxit fogni, ami kb. 10-12 ezer forintért elviszi őket oda, ahova már órákkal ezelőtt meg kellett volna érkezniük. Aki nem fuvarért telefonál, az elképesztő mennyiségű embert fotózza, akik a semmi közepén ragadtak.

2295_3544_mavkesik_0.jpg(kép forrása: frisss.hu)

22:02

Beérkezik a vonat, a több száz ember egy kissé hisztérikus üdvrivalgással fogadja. 3. átszállás.

22:08

Elindul a vonat, amiben nemhogy ülni, de állni alig lehet, annyian préselődtek rajta össze. Legalább a hideg miatt már nem kell aggódni.

22:27

A végállomás a Déli Pályaudvar, a többség azonban a Keletiig tartó IC-re vett jegyet, így Kelenföldön ismét megindul a tömeg, immár a metró irányába, hogy talán egy utolsó úttal eljussanak az eredeti célhoz. 4. átszállás.

22.45

Négy órányi nyomorgás, 4 átszállás és potom 2 óra késés után (remélhetőleg) mindenki elérkezett a Keleti Pályaudvarra.

A MÁV reakciója erre az egész káoszra senkit sem lepett meg: ,,A vasúttársaság elnézést és türelmet kér az utasoktól a kényelmetlenségek miatt. Köszönjük!" 

(Borítókép forrása: kozlekedotomeg.blog.hu)

süti beállítások módosítása