Reaktor

A Lockheed Martin önostorozó tréningre küldte csúcsvezetőit, hogy dekonstruálják fehér, privilegizált identitásukat

1200px-lockheed_sr-71_blackbird.jpg

Úgy tűnik, nincs megállás a kritikai fajelmélet erőltetett hódításában a fejlett Nyugaton.

A brit, konzervatív Daily Mail írta meg a minap, az amerikai woke-ság ellenes oknyomozó portál, a City Journal nyomán, hogy tavaly az USA kormányának elsőszámú fegyverbeszállítója, a Lockheed Martin arra kényszerítette felsővezetőit, köztük háromcsillagos nyugalmazott tábornokokat, hogy egy, a fehér férfi identitásukat, mint negatívumot górcső alá vevő tréningen vegyenek részt.

A képzést online tartották, és több részből állt. Először szabad asszociációs gyakorlaton kellett részt vennie a 13 szerencsés igazgatónak, amelyen fel kellett sorolniuk mindazt, ami a „fehér férfi” kifejezésről az eszükbe jutott. A trénerek persze segítettek helyes vágányra terelni a „szabad” asszociációkat, olyan szóösszetételek megadásával, mint „öreg,” „rasszista,” „nőellenes,” „dühös,” „árja nemzet” és „alapító atyák.” Utána a továbbképzésre utasítottaknak fel kellett sorolniuk mindazokat az előnyöket, amelyek a „fehér férfiséggel” járnak.

De csak ezután következett a lényeg:

a résztvevőknek mindenki előtt be kellett vallaniuk, úgynevezett „privilégium nyilatkozatokkal,”

ők maguk milyen „bűnökbe estek” a fehér férfi önazonosságuknak hála, majd „dekonstruálniuk” kellett azokat, behelyettesítve az addigi helytelen viselkedésük összetevőit a „megfelelőkkel,” hogy mint „a változások katalizátorai” működhessenek a jövőben. Bár csak történelemórán és a szüleimtől hallottam róluk, az ötvenes évek első felének ún. Szabad Nép-félórái lehettek ilyen előremutatóak… 

A Daily Mail cikke szerint

a háromnapos Zoom tréning célja bevallottan az volt, hogy a vezetők leépítsék „fehér férfi kultúrájukat,”

és mintegy vezekeljenek mindazokért az állítólagos előjogokért, amelyeket fehér emberként élveznek. Nem mellesleg a tréninget 2020. júniusában tartották, amikor a Black Lives Matter tiltakozások a tetőfokukra hágtak a fekete bőrű George Floyd rendőri intézkedés közben bekövetkezett halála miatt. 

Ha mindez nem lenne már önmagában abszurd és ijesztő, a Lockheed még azzal is megfejelte az orwelli programot, hogy a képzést nem másra, mint a White Men as Full Diversity Partners (WMFDP) nevű „sokszínűség-tanácsadó” (!) cégre bízta. A vállalkozást, melynek neve azt jelenti, Fehér Férfiak, Mint Partnerek a Sokszínűségben, három fehér férfi (!) alapította, akik abban „segítik” a megbízóikat, hogy azok alkalmazottai meg tudjanak szabadulni a fehér identitásuk által meghatározott előítéleteiktől, illetve viselkedési kultúrájuktól.  Olyannyira népszerű a szolgáltatásuk, hogy klienseik között jó pár amerikai intézmény és óriásvállalat szerepel, például a NASA, az Exxon Mobil, a Boeing és a Dell.

A Lockheed persze nem verte nagydobra, hogy milyen „továbbképzésre” küldte a topmenedzsereit, és azt sem kötötte senkinek az orrára, hogy mennyit fizetett az áltudományos tréningért. Az sem derült ki a Daily Mail szerint, hogy pontosan kinek az ötlete volt a progresszív agymosás.

Mindenesetre megnyugodhatunk: mostantól, ha netán Boeing repülőgépre ülünk, vagy Dell notebookot veszünk, tudni fogjuk, ezeknél a cégeknél már minden fejes nagyon megbánta, mint a kutya, amelyik hetet kölykezett, hogy fehérnek született, és ettől valószínűleg sokkal jobbak lettek a cégük termékei is. Ha meg véletlenül mégsem, akkor is elmondhatják az amúgy brutális profitot termelő óriásvállalatok, hogy kipipálták a legújabb jóemberkedési penzumukat. Ahogy Kurt Vonnegut mondaná, így megy ez.

lockheeds-chefkonstrukteur-e1577742363531.jpg

A Lockheed legendás főmérnöke, Kelly Johnson egy F-104 "Starfighter" mellett

süti beállítások módosítása