Reaktor

Offline remeteség - kivonul a Facebookról a Lush

November 22-én kedvenc kozmetikai cégünk, a hablabda-királynő Lush, meglepő bejelentést tett: elhagyják a közösségi média felületeket addig, amíg azok (ideértve a Facebookot is) nem biztosítanak biztonságosabb körülményeket a felhasználóknak. A cég média böjtje november 26-án indult.



lush.JPG

 

A cég sajtóközleményében az éghajlatváltozáshoz hasonlítja a közösségi média okozta tömeges mentális probléma áradatot: egyikről sem vett időben tudomást a társadalom. 

Férfi olvasóink most bizonyára felszisszentek, hogy ki a bánatot érdekel egy olyan bolt közösségi média jelenléte, akiktől azokat a fura pezsgőfürdő labdacsokat lehet venni, amiket senki sem használ, csak a helyet foglalják a fürdőszobában. Igazából valóban nem alap cikkektől fosztatott meg a Facebook, (bár a Lush, mindennapi higiéniához elengedhetetlen termékeket is árul, például szappan, sampon stb.) - de olyan szempontból nem mindegy a dolog, hogy 1 millió Facebook, 275 000 Twitter és 659 000 Instagram követő elvesztése mégis miért éri meg azt a - ne szépítsünk- reklámfogást, amit a Lush eszközölt.

A cég arculatába egyébként tökéletesen illik a cselekedet. A híresen zöld vállalat eddig is aktívan kampányolt az erdőirtások és az állatkísérletek ellen. Ezek még valahogy kapcsolhatóak egy kozmetikai szereket árusító szerv életében, a BLM mozgalom melletti nyilvános kiállás már kevésbé illik a sorba. 

Egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.

- írja Mark Constantine, a vállalat társalapítója és terméktervezője.

A Lush nem tűnik el teljesen a média felületekről. A YouTube-on továbbra is megtalálhatóak, külön figyelve arra, hogy ne a lájkokról szóljon a működésük, és lehetőleg ne kelljen folyton értesítéseket kapni a felhasználóknak az aktivitásukról. Azaz: csak akkor lássák őket, ha szeretnék. 

be-somewhere-else-800x426.png

A Lush világszerte 900 ezer üzlettel rendelkezik, és nem először kerül a figyelem középpontjába. Egymilliárd fontos összforgalmat bonyolítani egyszer használatos, csillogó, szuper illatos fürdő labdákból nem egyszerű, a cég pedig rendre meg is találja, hol bukkanhat elő a neve. Amint egy társadalmi és szociális trend és mozgalom felüti a fejét, ők harcosan kiállnak érte. Történhet tehát rasszokat ért atrocitás, erdőtűz, vagy hulladékválság - a Lush felbukkan teljes díszben.

five-soap-brands-that-give-back.jpg
Itthon a népszerűsége némileg csökkent, nem is amiatt, mert nálunk más társadalmi problémákkal kell előbb foglalkozni, mint ami a Lush érdeklődése, inkább a SexBomb nevű termék jelenléte váltott ki kisebb felháborodást. Egy magát családbarátnak hirdető cég boltjába betévedve nem szívesen válaszolunk ezzel a termékkel kapcsolatban a kíváncsi gyerekek jogos kérdéseire. Egyébként ezt leszámítva szeretjük a kozmetikai termékcsaládot, vesszük, visszük - csak ezután nem követjük online.

süti beállítások módosítása