Reaktor

Németországba költöznél? Ezeket kell tudnod!

A német sajtó Petry Zsoltot elítélő véleményei alatti véleményekből szemlézünk. Ha egy átlagos kommentelő így látja 2021-ben, képzeljük el, hogy izzad annak a homloka, aki alternatív valóságot akar itthon eladni!

A valóságot pedig érdemes ismerni, ha az ember ki akarja énekelni a nyugatiak zsebéből az eurót.

screen_shot_2021-04-07_at_11_16_11.png

A németek (tisztelet az egy-két kivételnek) mindig is alsóbbrendűként kezelték a magyart.

pici1.gif

Én is tapasztaltam, hogy az északi szidja a háta mögött a délit, szidják együtt az osszit, az meg a bundeszokat.
Ha meg összeborulnak, akkor együtt szidják a náluk ügyesebb, okosabb, tanultabb, fiatalabb, esetleg nő, német állampolgár, németül jobban tudó törököt!

pici1.gif

A lényeg, hogy valakit mindig taposni köll, hogy különbnek érezhessék maguk. Egész halkan mondtam csak.

Én kint élhettem német nyelvterületen, majd húsz évet.
Sokféle helyzetbe kerültem, de általában azt tapasztaltam, hogy mindig kell valaki nekik, akit megszólnak, lenéznek.
Nem függött az iskolai végzettségtől.
Kétféle ember van, vagy meg akarja érteni, amit szeretnél mondani, vagy magyarázhatod ékes nyelven, akkor is 'süket' marad.
Petry esete is ilyen.
Nem akarják -a német sajtó közvetítése alapján- megérteni.
Schlusspass.

pici1.gif

Én mindig azt játszom németek között, hogy két szinttel rosszabbul tudok, mint ahogy valójában.
Így nyugodtan beszélnek előttem, úgysem értem.
Persze engem is kibeszéltek a jelenlétemben, amit szintén nem értettem.
Innen a tapasztalat.

pici1.gif

Cancel culture. Ha a mainstream véleménnyel (hangos kisebbség) bármennyire is szembe mersz menni és hangot adsz a saját véleményednek (csendes többség), akkor jelentenek, tiltanak, törölnek, kirugnak, tönkre tesznek, ellehetelenítenek... árulja már el nekem valaki, hogy mi a faxomban különbözik ez a legsötétebb kommunista időktől? Aki még mindig ott tart, hogy védi azokat akik beállnak ebbe a liberális őrületbe és támogatják a sajtó meghágását, a cenzúrát, emberek törlését, a cancel cultrure-t,

Ti nem látjátok, hogy mi folyik itt? Nem fogjátok fel, hogy még eltelik egy pár év és amit most Ti gondoltok már az is szélsőségesnek fog hatni és veletek is ugyanezt megcsinálhatják? Ébredjetek.

Nem gondolják, mert a nyugat felé irányuló szervilizmus nem tűri a gondolkodást.

pici1.gif

Nézzünk magunkba. Magyarok közt ugyanez megy. Baloldal, jobboldal, minden oldal utálja és szidja a többit. "Pesti" a vidékit, honiak az erdélyieket és viszont. Frusztráltság, düh, acsargás, szinte mindenki stresszes. Büntetőfékezések, mert a másik "lassan megy" (ehhez elég betartani a sebességhatárt!), mert bevágott elé a rohadék (szabályos sávváltással), végigkarcolja a másik autóját (mert oda parkolt, ahol ő szokott amúgy), az oltást kérő tanárok lusták és nem dolgoznak, az ellenzék húzásait bíráló hozzászóló az nerlovag és Orbán hátsóját nyalja, a kormányt bíráló az dékás stb. stb. stb.

A németeknél annyi változott, hogy húsz évvel ezelőtt még kevésbé érezték nyűgnek a (jóval kevesebb) bevándorlót és vendégmunkást. A legfőbb bajuk az volt, hogy márkáról euróra váltva megugrottak az árak, mert a kereskedők fölfelé kerekítettek az átálláskor. Meg ehhez hasonló hétköznapi bosszúságok.

Most azt érzik, hogy apránként széthullik a világuk, és az aktuális bűnbakok a "homofóbok", az "idegengyűlölők", és a "szélsőjobboldaliak", legalábbis a sajtóban.

pici1.gif

Remélem Mo. és Közép Európa intakt marad ettől a nyomorúságtól. Sokat beszélgettem a lányom egy osztálytársával aki Németországban dolgozik,

semmiről nem mernek beszélni csak az időjárásról, meg a fociról, és általános dolgokról.

A menekültek megemlítése nem lehetséges, max. ha magyarok vannak együtt de inkább mindenki tartja a pofáját mert bármikor felmondhatnak. Még három évet akar lenyomni, nagyon haza akart jönni.

süti beállítások módosítása